З’єднувальна коробка є одним з елементів вагової системи, призначення якої полягає в підключенні та з’єднанні кабелів від датчиків і передачі усередненого сигналу на ваговий індикатор.
З’єднувальна коробка вважається не обов’язковим, але рекомендованим елементом для різних видів ваг. Не обов’язковим тому, що без неї в теорії можливо зібрати ваги, провівши скрутку відповідних жил кабелів, а рекомендованим — тому, що зробити ці операції за допомогою з’єднувальної коробки набагато швидше, простіше, зручніше при монтажі і подальшому обслуговуванні ваг.

Від звичайних клемних коробок, що застосовуються в інших електротехнічних системах, вагові підсумовуючі коробки відрізняє наявність одного або декількох підлаштувальних резисторів, що забезпечують корекцію сигналів тензодатчиків, що актуально в автомобільних і бункерних вагах, коли вантаж розміщується не по центру вагової платформи. Крім того, вагові з’єднувальні коробки захищають електричні з’єднання від вологи й пилу, спрощують і прискорюють монтажні та сервісні роботи.

На прикладі продукції ZEMIC розглянемо класифікацію з’єднувальних коробок для різних вагових систем.
Залежно від матеріалу корпусу найбільш поширеними сполучними коробками бувають:
— пластикові (серія JB4) — бюджетне популярне рішення для платформних ваг. Компактні габаритні розміри і доступна вартість пластикових коробок робить їх затребуваними серед виробників ваг;

— нержавіючі (серії JB4SS, JXH, WST900) — поширені в різних вагових системах: платформні, бункерні, автомобільні, конвеєрні. У порівнянні з пластиковим корпусом з’єднувальних коробок нержавіюча сталь характеризується підвищеною стійкістю до ударів, меншою схильністю до корозії, можливістю використання в умовах частого очищення (харчове виробництво, хімічні об’єкти), стійкістю до коливань температур;

— з корпусом з алюмінієвого сплаву (серії JB01, JB02, JB06) — затребувані для автомобільних ваг. Найбільш міцний корпус з антикорозійним покриттям забезпечує надійний захист електронної частини коробки від пошкоджень і впливу навколишнього середовища.

Залежно від кількості датчиків, що підключаються найбільш популярними є сполучні коробки на 4, 6, 8 і 10 тензодатчиків. При необхідності з’єднання меншої кількості датчиків (наприклад, три тензодатчика в бункерних вагах) можливо використовувати коробку з найближчим великим значенням входів.

Залежно від типів датчиків, що підключаються розрізняють з’єднувальні коробки для аналогових і цифрових тензодатчиків (у останніх в маркуванні коробки присутня позначення D-digital, наприклад, JB — для аналогових датчиків, DJB — для цифрових).
В аналогових сполучних коробках реалізовані різні схеми корекції сигналів тензодатчиків: підлаштувальні резистори можуть бути вбудовані в ланцюг живлення датчиків або ланцюг сигналу.

Для конвеєрних систем використовують з’єднувальні коробки з окремим входом для датчиків швидкості. В асортименті нашої компанії це коробки WSB900 від виробника Supmeter, що застосовуються для підключення двох або чотирьох тензометричних датчиків ваги і одного датчика швидкості. Для систем автоматизації з’єднувальні коробки від Supmeter також представлені з додатковою опцією перетворення вихідного сигналу в уніфікований струмовий 4-20 мА (модель WST900) з можливістю підключення тільки 4 тензодатчиків або 2/4 тензодатчиків і 1 датчика швидкості.

Розрізняють коробки також за різними варіантами захисту від пилу і вологи (від IP54 до IP65) і вибухозахисту (виконання Ex).

При відносно невеликій вартості коробок в порівнянні із загальною вартістю вагової системи є безліч переваг від їх застосування. Як вже було описано вище, клемні коробки істотно прискорюють налаштування вагової системи, спрощують виконання підлаштовування сигналу при монтажних і сервісних роботах, забезпечують герметичність з’єднань кабелів датчиків. Тому ми радимо не забувати про цей корисний аксесуар при замовленні тензодатчиків і уважно ознайомитися з усім асортиментом коробок.

Є питання? Зв’яжіться з нашими співробітниками за вказаними контактами і ми підберемо оптимальне рішення для Ваших проектів!

Читайте більше